Retten til selvforsvar

For retten til at forsvare sig selv og sine kære

Det syge danske “ret”ssystem slår til igen

Endnu en historie hvor forbryderen bliver belønnet mens ofret bliver straffet. Jeg orker ikke en længere kommentar på sagen, men citeres skal der sgu.

“Det sker med jævne mellemrum ude i de små hjem over det ganske land. En hjemmerøver lægger vejen forbi, mens familien sover, ser tv eller er en tur i Kvickly. I sådanne situationer er det bedste, der kan ske, altså ifølge lovgiverne, at røveren finder hvad han søger og sniger sig ubemærket ud. Så kan forsikringsselskabet tage sig af resten. Ingen kom jo noget til.

Det næstbedste, igen ifølge landets lovgivere, er, at ingen i familien, ikke engang hund, kat eller marsvin, sætter sig til modværge, men næstekærligt overdrager tyven, hvad de sagtens kan undvære. Herregud, det arvede sølvtøj, fladskærmen eller ungernes snoldede mobiltelefoner. Ingen vil savne det jordiske gods. Eller rettere: Vi får bare noget nyt – af de rare mennesker i Tryg eller Codan.

Det værste, der kan ske, er til gengæld, hvis manden eller kvinden i huset modsætter sig gerningsmanden eller forsøger at stoppe ham. Dét kan føre til en sigtelse. Vel at mærke af offeret. En sigtelse for vold – i eget hjem og i selvforsvar – men ikke desto mindre en sigtelse for vold.

Netop det sidste oplevede en 38-årig mand i Aabenraa den 19. april. Hændelsesforløbet er beskrevet i papirudgaven af Politiken dags dato, og jeg skal ikke trætte med unødige detaljer, men det korte af det lange er, at manden overraskes af indbrudstyven en sen aften, bliver slået ned, tager kampen op og overmander det, som viser sig at være en særdeles aggressiv 17-årig mand, der råber og skriger op om, at han vil dræbe ham. Det lykkes heldigvis ikke, og manden i huset viser, hvem der er manden i huset og får den kriminelle pacificeret. Her er sønderjydens egen beskrivelse:

“Jeg er stadigvæk ikke helt vågen, da jeg i døråbningen mellem kontoret og soveværelset får to knytnæveslag i hovedet, og samtidig råber en mand: Jeg stikker dig ihjel, dit svin. Jeg tænker ingenting, men ét eller andet inden i mig sagde, at det her giver du ikke op for uden kamp. Jeg når egentlig ikke at blive bange.”

“Vi ender med at slås nede på gulvet. Der var væltet en stor potteplante, og den fugtige jod lå spredt ud over hele gulvet. Vi gled rundt, og der var blod. Jeg slår sig ihjel, råbte han, Mens Tina ringer til politiet, roder jeg stadigvæk rundt med ham klovnen. Han råber: Jeg har en kniv. Politiet kom meget hurtigt, og det var først, da de var kommet, at jeg havde fået en arm vredet rundt på ham.”

I politiets påhør fortsætter den 17-årige sin råben: “Fuck politiet, fuck Danmark, fuck dig!”

Netop det med “fuck Danmark” kan man så undre sig over, al den stund at Sønderjyllands Politi på vegne af det officielle Danmark har valgt at sigte offeret for vold mod indbrudstyv, hvilket førstnævnte finder dybt krænkende…

Den 17-årige? Nå, ja, han er varetægtsfængslet indtil på mandag.”

Skrevet af Mikael Jalving på JP og Citeret via Uriasposten, med tak til Falkeøje for henvisning.

Manden burde have en medalje, i stedet får han hele systemets vægt ned over hovedet, min medfølelse og sympati går ud til ham og hans stakkels familie. Nu går jeg ud og brækker mig over det syge danske system, dette er tydeligvis ikke resultatet af demokratisk funderede love. FØJ FOR SATAN!

maj 5, 2009 - Posted by | røveri, Systemet | , , ,

1 kommentar »

  1. Retten til selvforsvar må aldrig dø.
    Den skal hævdes igen og igen, uanset hvad de gamle partier og deres dybt naive politikere siger og mener.

    De har med deres holdninger og meninger tegnet sig for langt mere landsskadelig virksomhed end de danske nazister, vi efter krigen dødsdømte og henrettede.

    På en dejlig dag kan og skal vi have hævn over dem.

    falkeøje

    Kommentar af falkeøje | maj 7, 2009 | Svar


Skriv et svar

