Retten til selvforsvar

For retten til at forsvare sig selv og sine kære

Stop racismen

Fra JP:

I Zimbabwe lægger staten sag an mod i alt 140 hvide landmænd, som på trods af en ordre fra regeringen ikke er fraflyttet deres gårde og har overladt dem til landets sorte.

Det oplyser Zimbabwes statsejede medier.

– I alt 140 landmænd bliver sagsøgt, da de ikke har rømmet deres gårde, efter at de har fået besked om at flytte, lyder beskeden i en rapport fra præsident Robert Mugabes regeringsparti, Zanu-PF.

Den kontroversielle beslutning om at tvinge de hvide farmere væk fra deres gårde blev gennemført i 2000, da Zimbabwe vedtog et nyt landreformprogram.

Siden starten på Mugabes program er mindst 4000 ejendomme, som tidligere blev drevet af hvide landmænd, blevet konfiskeret med henblik på at give dem til sorte, hvoraf mange mangler både evner og midler til at drive gårdene.

Gad vide om “nyheden” også bare havde været en lille notits, hvis hvide afrikanere havde overtaget regeringsmagten i Zimbabwe, omdøbt landet til Rhodesia og taget jord fra de sorte? Nej vel? Så var de sædvanlige hyklere faret op og råbt og skreget om racisme og om de onde, onde hvide mennesker. Men nu er det jo bare nogle hvide afrikanere som udsættes for racisme og så er det jo ikke særlig interessant – det er måske endda kun rimeligt når de formaster sig til at begå den synd, at være født hvide.

december 28, 2008 - Posted by | Systemet | ,

1 kommentar »

  1. Jamen selvfølgelig er jeg racist i ordboglig forstand, dvs. at jeg mener at der er forskel på menneskeracerne.

    Ellers ville jeg f.eks. være nødt til at spørge folk jeg træffer -“Om De tilfældigvis skulle være neger eller lignende?”

    Hæ, spøg til side…

    Gu er der da forskel, om ikke andet så fysisk.
    Og hvad så?
    Ja, bogen The Bell Curve har “bevist” at negre er dummere end kaukasere (os), som igen er dummere end asiater.
    (dummere end = har gennemsnitligt lavere intelligenskvotient (logisk))

    Hvad så hvis jeg ved som et faktum at min genbo er dum som et bræt (det er han nu ikke)?
    Vil det medføre nogen samfundsmæssige livsforringelser for ham? NÆ!
    For i Danmark er det nærmest et adelsmærke at være dum!
    Du kan slippe afsted med hvadsomhelst (næsten).

    DET DER ER FORKERT!
    -“nå, jamen, jeg er jo heller ikke advokat, vel?”

    Der ER forskel på folk, og gudskelov for det, for ellers ville en som mig bare skrive tilbage og sige (ligesom alle de andre) at jeg havde fuldkommen ret.
    Og det ville de ikke have ret i.

    Eller omvendt…

    Og nu har jeg forvirret mig selv.
    Farvel.
    Thomasen.

    Kommentar af Thomasen | januar 7, 2009 | Svar


Skriv et svar

