Retten til selvforsvar

For retten til at forsvare sig selv og sine kære

Kan du se forskellen?

Fra sagen om Martin Nielsens trafikdrab på den 15-årige Mark Hansen:

“Jeg er ked af det. Det er utilgiveligt, det jeg har gjort. Jeg bander af mig selv, over det jeg har gjort. Det er svært at sætte ord på min følelser,” sagde Martin Nielsen, der modtog dommen roligt, mens han nikkede til dommeren.

JP

Der findes ingen straf, der kan godtgøre det tab, Pia Hansen har lidt, lægger den 26-åriges mor (til Martin Nielsen, RTSLF) ikke skjul på.
»Selv hvis straffen blev otte år, så er det en meget lille pris. Den dreng kommer aldrig tilbage,« siger hun.

JP

Fra sagen om “To unge mænds” mord på den 19-årige Patrick Nicolajsen Steffin:

Luderland, lorteret og luder,” råbte de, inden dommeren ikke så anden udvej end at forvise dem fra salen. På vej ud nåede de også at smadre et vindue i retssalens dør, ligesom nogle journalister også fik en trussel med på vejen.

“Du er en luder, og jeg smadrer dig, hvis du skriver noget dårligt“.

JP

november 25, 2008 - Posted by | Kulturberigelse, Mord, vold |

2 kommentarer »

  1. Det er jo en forskel der er til at tage og føle på.

    Kommentar af Santor | november 30, 2008 | Svar

  2. Meget fint stillet op!

    Det viser utrolig præcist den essentielle forskel på muslimer og kristne. Islam er et oppustet ego uden noget udviklingspotentiale, i modsætning til kristendommen der er kendetegnet ved eftertanke og refleksion. For nu at være lidt mere konkret kunne man jo spørger, hvem der mest sandsynligt ville begå den samme forbrydelse igen. Og hvem der har taget ved lære af deres forbrydelse.

    Kommentar af Aida | november 30, 2008 | Svar


Skriv et svar

