Retten til selvforsvar

For retten til at forsvare sig selv og sine kære

99 % af stigningen i vold skyldes indvandring

Kan i huske da jeg skrev en post om stigning af vold i Danmark? De tal som tydeligt viste at de som påstår af voldskrimineliteten er stagneret, enten er fuldt af løgn eller ikke aner hvad de snakker om?

Dengang skrev jeg også, at voldskriminaliteten var proportional med antallet af indvandrere i landet. Første graf viser antallet af indvandrere og efterkommere af indvandrere side 1995. Anden graf viser udviklingen i af voldskriminalitet siden 1995.

indvandrere

vold

Her er hvad der fremkommer når man laver en regressionsanalyse mellem de to variable:

image

Grafen viser ekstremt imponerende tal.

Ved en lineær regression er korrelationskoefficient altså lig 0,914 mens en kvadratisk regression viser en korrelation på 0,991. Tallene viser med andre ord en næsten deterministisk sammenhæng mellem kriminalitet og indvandring, dvs. så godt som 100 % af stigningen i kriminalitet kan forklares med den øgede indvandring. Så ekstremt høje korrelationer finder man meget, meget sjældent inden for den sociale videnskab og selvom jeg længe har været klar over at der var en sammenhæng mellem antallet af indvandrere og graden af voldskriminalitet, havde jeg alligevel ikke drømt om en massiv forbindelse.

Jeg håber nogen der har lidt flere læsere end jeg lægger tallene ud på deres blogs, for det dette er meget vigtig information. Jeg har personligt i sinde at følge op på dette, når der bliver lidt mere tid til rådighed.

 

Al information er hentet direkte hos www.statistikbanken.dk. Jeg ser meget gerne at nogen kritiserer disse fund, så vi kan få en diskussion i gang.

maj 11, 2008 - Posted by | Kulturberigelse, statistik, vold

14 kommentarer »

  1. Tallene viser med andre ord en næsten deterministisk sammenhæng… …dvs. så godt som 100 % af stigningen i kriminalitet kan forklares…

    Jeg forstår ikke, hvordan sammenhængen bliver determinerende, eller hvordan kriminaliteten ‘forklares’ af de tal. Det virker på mig mest som et ‘post hoc, ergo propter hoc’-argument. Dermed ikke sagt at der ikke er gode argumenter for at nå din konklusion, blot sagt at jeg ikke kan se at du præsenterer dem. Du må gerne uddybe.

    Kommentar af Will | maj 11, 2008 | Svar

  2. At der er en sammenhæng er der vist ingen tvivl om (edit: der er vist heller ikke tvivl om kausaliteten umuligt kan være omvendt, eller va’?), men jeg skal naturligvis ikke kunne udelukke at der er en mellem- eller bagvedliggende variabel. Hvis du har en bestemt i tankerne vil jeg meget gerne se på det.

    Kommentar af rettentilselvforsvar | maj 11, 2008 | Svar

  3. Jeg vil da også tilføje, at indvandrere fra 3. verdens lande (som jo udgør størstedelen af stigningen i indvandrere) generelt er overrepræsenterede i voldsstatistikkerne, hvilket jo uvilkårligt giver min konklusion en del medvind🙂

    Men igen: Jeg er i høj grad åben for kommentarer og erkender at en mere tilbundsgående analyse naturligvis ville være på sin plads. Desværre har jeg ikke tid til at skrive længere afhandlinger pt.

    Kommentar af rettentilselvforsvar | maj 11, 2008 | Svar

  4. Jeg medgiver at der er en sammenhæng, og det er der vist ikke længere nogen der betvivler, selvom visse folk (ikke undertegnede) vil mene at dansk racisme er en mellemliggende variabel.

    Jeg har intet konstruktivt at bidrage med, men jeg kan ikke se andet end et ‘post hoc, ergo propter hoc’-argument i dit indlæg, og sjovt nok har du langt bedre argumenter i din kommentar nr. 2 end du har i dit indlæg.

    Hvis jeg gad kunne jeg sikkert finde et tal fra statistiskbanken.dk, som har en ‘næsten deterministisk sammenhæng’ med antallet af aktive fodboldspiller i Danmark, men det ville ikke kunne bruges til noget.

    Dit indlæg dokumenterer intet, du præsenterer ikke et belæg for din overskrift. Graferne er bedre tjent med en tekst fyldt med skeptisk undren og opfordring til videre undersøgelse, end egentlige konklusioner som ‘grafen viser ekstremt imponerende tal’. Der er gode argumenter for din konklusion, der kommer et godt et i din kommentar nr. 2.

    Kommentar af Will | maj 11, 2008 | Svar

  5. Der var en Kristoffer (tror jeg) der havde skrevet en længere kommentar som jeg, dumt nok, kom til at markere som spam i stedet for at godkende.
    Jeg beklager meget, og håber du vil skrive kommentaren igen.

    Kommentar af rettentilselvforsvar | maj 16, 2008 | Svar

  6. Det er da fordi politiet kun anholder “ny-danskere” og hvis en dansker bliver anholdt går han fri ved domstolene. Alle ved at det danske retsvæsen er korupt og racistisk😉

    Kommentar af ManInBurka© | maj 16, 2008 | Svar

  7. Du kan ikke bare tage to tendenser og se på korrelationen. Du er nødt til kritisk at se på, om der kan være faktorer, der kan falsificere sammenhæng og så checke dem. Prøv fx at se på stigningerne i de gennemsnitlige temperaturer i de sidste 20 år og korrelationen med udviklingen i alvorlig vold. Du kan alternativt også bruge udviklingen i antallet af dræbersnegle.

    Bortset fra det, så er det en kendsgerning, at indvandrere fylder for meget i kriminalitetsstatikkerne, og det er jo noget man taler meget om. Min kone ville faktisk ikke tro mig, da jeg fortalte hende, at 19% af klienter og indsatte under Kriminalforsorgen har udenlandsk baggrund – hun troede det var langt de fleste.

    Der findes empiri og analyser, der fortæller hvilke sociale faktorer der ligger til grund for denne overhyppighed: social status, uddannelse, forskelsbehandling og krigstraumer. Vi har nu behov for ædruelige kvantitative og kvalitative analyser, der kan sandsynliggøre at andre faktorer har større betydning.

    Kommentar af Kristian | maj 16, 2008 | Svar

  8. Jeg kan se jeg ikke slipper med korte kommentarer i dette indlæg, og anerkender at det var skrevet i en håndevending. Jeg lover hermed at skrive skrevet en længere redegørelse med kontrol for diverse andre faktorer. Der er ikke noget der hedder weekend i denne omgang, så analysen kommer senest i slutningen af næste weekend, måske før, alt efter hvor meget tid der kan stjæles på arbejdet.

    Ingen skal sige jeg ikke tager kritik alvorligt, eller ikke kan min statistiske metode😉

    Kommentar af rettentilselvforsvar | maj 16, 2008 | Svar

  9. Kristian; “Der findes empiri og analyser, der fortæller hvilke sociale faktorer der ligger til grund for denne overhyppighed: social status, uddannelse, forskelsbehandling og krigstraumer. Vi har nu behov for ædruelige kvantitative og kvalitative analyser, der kan sandsynliggøre at andre faktorer har større betydning.”

    Tjaa, men alle de faktorer du der nævner, hænger jo tæt sammen med den altafgørende fællesnævner som er hele baggrunden for indlægget; indvandring fra 3.verdenslande.

    Rent videnskabeligt kan det naturligvis være vældig interessant at afklare mere præcist hvilke forhold der spiller ind på de tydelige tendenser vi ser.

    Men i forhold til politik er det som sådan ikke videre interessant i dette tilfælde – læren er med andre ord sole klar; indvandring fra 3.verdenslande fører til øget kriminalitet. Og såfremt i fald man bekymrer sig derom, så er en effektiv løsning af mindske indvandringen.
    Hvis man tør bevæge sig udover de snævre grænser som den politiske korrekthed har fastsat kunne man formentligt endnu mere præcist fastslå hvilke grupper af indvandrere der udgør et særligt stort problem.
    Mine fordomme (som jeg altså ikke har dokumentation for)er at f.eks. vietnameser ikke udgør så stort et problem som palæstinere/somaliere.

    Om der så skyldes krigstraumer mv. er for så vidt ligegyldigt for nærværende. Politikerne har en værktøjskasse vi kan kalde for udlændingepolitik som det ligger lige for at bruge.

    Desuden må man jo også spørge sig selv hvad det vil sige at sociale faktorer, uddannelsesbaggrund, økonomisk situatuion osv. betragtes som de forklarende variable.
    Det oplagte spørgsmål her er jo om disse variable ikke netop selv er en funktion af noget ganske andet f.eks. kultur, og selve det faktum at man er indvandret fra et 3.verdensland til et moderne vestligt land.
    Disse personers økonomiske situation er jo ikke en tilfældighed, er ikke overraskende eller mystisk, men derimod en forudsigelighed og uundgåelighed, og vel næsten pr. definition et afgørende karateristika for den indvandring som posten omhandler.

    Kommentar af Superman | maj 24, 2008 | Svar

  10. Hvad er formålet, med hele den undersøgelse?

    Kommentar af mohammedjawad | juni 4, 2008 | Svar

  11. Syntes Retten/domstolene er meget racistisk overfor invandre det rigigt at hvis en “dansker” begår kriminalitet så som vold,tyveri osv vil ham mulighvis gå fri . Men når vi kommer til en invandre der bare har mørkt hår så falder hameren og så får man en dom🙂 But thats life. Men det jo derfor jo flere invandre i sætter i fængsel bliver værre nogen tænker nu mit liv ødelagt når jeg kommer ud laver jeg lige ditten og dattan. Andre tænker også det her har jeg squ ikke lyst til igen. Men ærligt min mening jeg syntes at det noget pjat at Retten/domstolene er sådan her…. Vi bør gøre noget ved det !!

    Kommentar af :D | juli 3, 2008 | Svar

  12. Hej “:D”

    Jeg ved ikke rigtig om du mener ovenstående alvorligt, eller om det var en joke.
    I fald du er seriøs, kunne jeg godt tænke mig noget dokumentation. Hvis derfaktisk er noget om disse beskyldninger, vil jeg meget gerne skrive om det her på bloggen.

    Kommentar af rettentilselvforsvar | juli 3, 2008 | Svar

  13. hmm.. forstod ikke om det var alt kriminelt samlet set, som du havde sat op imod indvanrer tallet, eller indvandrernes forbrydelser..

    Hvis det sidste, er det jo ret klart, at der vil komme flere kriminelle agter, jo flere der er.

    Men hvis det var det første, synes jeg ikke det er noget man kan drage konklusioner udfra(uanset hvor flotte linjerne er;)), da vi lever i en tid hvor der sker flere og flere kriminelle ting, indvandrere eller ej.

    så det ville da være rart at høre dine grunde til at stille det sådan op🙂

    Kommentar af per | maj 6, 2009 | Svar

  14. det er sjovt der altid er nogle der kan finde en undskyldning for alle problemer ,om det er Aggressive kamp hunde der ikke gå i snor ,Autonome der synes de har ret til at smadre hele byen eller en stor del af indvandrere som vil skide på Danmark og alt hvad vi står for ,så længe vi har penge nok og villige til at dele ud af den.De danske statsborgere der ikke tror vi har et problem med indvandrere i dette land ,burde åbne øjnene og kigge lidt omkring og det der ved at være lige meget hvor du befinder dig i landet eller i Europa for den sags skyld.så det er ikke nødvendigt med en statistik for at se der er et problem du kan bare gå en tur på Nørrebro så kan du se hvordan Danmark kommer til at se ud om nogle år.du kunne jo prøve at få fat i en statistik over kriminalitet på Nørrebro og sammenligne den med en statistik fra Frederiksberg og se hvad den siger.så der der nok er mange der synes Nørrebro at økonomisk belastede ,men der er ikke et sted i byen du finder flere dyre biler,der er bare ikke registreret hvor pengene kommer fra.

    Kommentar af undskyldninger | august 27, 2009 | Svar


Skriv et svar

