Retten til selvforsvar

For retten til at forsvare sig selv og sine kære

Retssamfundets totale sammenbrud

Kan i huske familiefaderen fra Fyn, som blev stukket ned for øjnene af sine børn? Historien gik på at forbryderen blev frifundet på grund af en ligegyldig fejl hos politiet, omhandlende nogle forbyttede adresser.

Anden akt vidner om vores gennemført rådne retssystem. Nu har svinet og hans advokat nemlig besluttet at føre erstatningssag for uberettiget varetægtsfængsling, og som om det ikke var et hårdt nok spark lige midt i retsbevidstheden hos ordentlige borgere, så har voldssvinets forsvarer valgt at pisse op og ned af ryggen på ofret, ved ikke bare at kræve langt mere end 100.000 danske kroner i erstatning, men også ved følgende kommentar:

Jeg går ud fra, at den kniv ikke er røget om i ryggen af sig selv. Men hvem har sendt den kniv af sted? Min klient er i hvert fald frifundet, siger forsvareren.

Så lad os lige opsummere:

1. En immigrant overfalder en mand og stikker ham ned for øjnene af børnene

2. Immigranten går fri på grund af en ligegyldig opbytning af adresser

3. Immigranten og hans advokat lægger sag an mod staten

Fy for helvede. Det er folk som dem, der ødelægger folks tillid til retssystemet. Advokatens navn er forresten Mogens Juhl og han praktiserer hos Advokatfirmaet Helbing i Odense.

(Tip Hodja – som altid er det ikke noget man læser om i de landsdækkende aviser såsom Politiken, Information, Berlingeren osv. De vil hellere skrive om Obama, x-factor og sexskandaler mens vores samfund falder sammen om ørene på os)

april 2, 2008 - Posted by | Kulturberigelse, lovgivning, Systemet, vold | ,

11 kommentarer »

  1. http://www.helbing.dk/nysgerrig.asp?mode=mogensjuhl5

    Kommentar af Bøddel | april 2, 2008 | Svar

  2. + Trusler mod vidner som også forbliver ustraffet.

    Kommentar af Hodja | april 2, 2008 | Svar

  3. Tak for linket, Bøddel. Jeg havde kort ledt efter men kunne ikke umiddelbart finde det.

    @ Hodja
    Det har du ganske ret i. Her gik jeg naivt og troede at trusler mod et vidne automatisk giver 14 dages fængsel, men der tog jeg vist fejl…

    Kommentar af rettentilselvforsvar | april 2, 2008 | Svar

  4. Nu opfordrer jeg ikke til, at man støver knivstikkeren op med henblik på en fysisk “hilsen”, men det må være til at finde ud af, hvem han er og lave en internetgabestok.

    Derudover ville det måske snart være på sin plads at lave en protest mod Eva Smith og andre inden for juraen, som i deres iver efter at dele sol og vind lige…helst til gerningsmænds fordel..ender med at krænke meningmands retsfølelse og troen på en fair behandling af ofrene for forbrydelser.

    For at citere Gitte Seeberg..”Nok er nok!”

    Først og fremmest burde man få råbt diverse retsordførere på Borgen op og få dem til at indse det vanvittige i, at offeret for knivstikkeriet i Nyborg ender med at skulle betale sagens omkostninger.

    Lad os lave en folkelig protest…!

    Det var bare mine ( snart udgåede ) 25 øre!

    Kommentar af Bøddel | april 2, 2008 | Svar

  5. Rettelse..”menigmands retsfølelse”…jeg er ret så hidsig over dagens Danmark og det går lige ud over retstavningen!

    Kommentar af Bøddel | april 2, 2008 | Svar

  6. Selvom der findes nogle svinske advokater, så kan de jo kun være svinske fordi de har loven på deres side. Den mest effektive metode ville derfor være at ændre loven. Desværre er det lettere sagte end gjort. Jeg stiller gerne op til en demonstration, også selvom det skulle indebære at jeg fløj hele vejen tilbage til Danmark. Desværre bor jeg pt for mange tusinde kilometer væk til at kunne være aktiv i dannelsen af en protestbevægelse, hvor gerne jeg end ville.

    Personligt ville det glæde mig hvis nogen støvede psykopaten op, og lærte ham hvordan man ligger i respirator. Jeg er helt med på at retssystemet bør tage sig af den slags sager, det er netop pointen med et retssystem, at systemet sørger for retfærdighed (heraf navnet), så man ikke griber til selvtægt. Men i denne sag har systemet ikke sørget for retfærdighed men derimod fremmet uretfærdigheden, og så er der kun folkets vrede tilbage til at lade retfærdigheden ske fyldest.

    Disclaimer for de overfølsomme: Ovenstående er IKKE en opfordring til selvtægt, men en teoretisk overvejelse omkring selvtægt vs. retssystemet. Jeg mener i den grad at et effektivt retssystem er det bedste, men denne sag vidner desværre om komplet ineffektivitet.

    Kommentar af rettentilselvforsvar | april 5, 2008 | Svar

  7. …laver de ikke snart en lov der forbyder “hade blogs” som denne? “sende ham en personlig hilsen” – Husk nu at vaske dig bag forhuden, bøddel ….

    Kommentar af demokrat | april 6, 2008 | Svar

  8. Tak for den fine kommentar, “demokrat”. Den behøver vist ikke yderligere kommentar. Fjols!

    Kommentar af rettentilselvforsvar | april 6, 2008 | Svar

  9. Det gør jeg hver dag “Demokrat”!!
    Jeg tilhører nemlig ikke en overtro, som kræver at jeg trimmer pikken for at blive medlem!

    Kommentar af Bøddel | april 7, 2008 | Svar

  10. Hvad gør man når Københavns borgmestre kan få Politiet til at terrorisere ens hjem,har den fulde kontrol med min telefon og computer, laver organiseret kriminalitet ved at
    skaffe sig adgang til ens hjem, hvor de bryder ind i aflæste gemmer, stjæler mit og mine børns pas, soldaterbog og søfardsbog, minder og retsdocumenter, smadrer min computer, ødelægger dele af mit hjem, undersøger mit køkken
    for skjulte gemmer, smadrer min el afmåler, og følgende bliver terroriseret af tyveknægten over en lang periode, opsøgende truende virksomhed fra den militante fagbevægelse.
    Og politiet i andre sager også nægter at modtage og efterforske politianmeldelser ligesom statsadvokaten. Og når jeg klager over det til Justitsministeren, og forlanger agtindsigt, får jeg tilsendt rejsevejledninger. Og henvendelser til Folketingets Retsudvalg giver samme resultat. Til trods for at jeg har bevist at politi og statsadvokaturet har overtrådt flere punkter i straffeloven,
    ligesom jeg beviseligt har anklaget By og landsretten for overtrædelser af straffelovens § 146. Det er meget ubehageligt og giver anledning til afmagt og handlingslammelser. Og så en opfordring til Folketinget
    afskaf Domstolestyrelsen der har fået pavelignende rettigheder og begår magtmisbrug.Og statsmagten skriver sig ud af andragender, så hvor er retsikkerheden når dem der
    skal bekæmpe terror, selv bliver terrorister, ved at lave undergravende virksomhed.

    Kommentar af Svend-Erik Madsen | april 27, 2008 | Svar

  11. Det var noget en af historie. Jeg har læst lidt på din hjemmeside og ønsker dig alt muligt held og lykke med din sag.

    Kommentar af rettentilselvforsvar | april 27, 2008 | Svar


Skriv et svar

