Retten til selvforsvar

For retten til at forsvare sig selv og sine kære

Så bliver der råbt "Raciiiist!!!"

Jeg er blevet opfordret (kommentar #5) til at kommentere på mordet på det 16-årige avisbud som de fleste vist har hørt om. Sagen er lidt anderledes end normalt, fordi overfaldsmændene angiveligt skulle være danskere, mens ofret var indvandrer. Det er dog ret svært at kunne dokumentere denne påstand ud fra andet end at aviserne skriver om såkaldt racistiske tilråb. Men som det ser ud nu, tyder det altså på at være en gruppe hvide danskere der overfaldt en muslimsk og/eller afrikansk dreng. Hvis nogen har nærmere oplysninger må de meget gerne smide en kommentar, så vi kan få det afklaret. Uanset gerningsmændenes etniske oprindelse bør de naturligvis sendes bag tremmer i meget lag tid.

Jeg formoder at jeg er blevet bed om at kommentere på sagen fordi visse hattedamer og deres tøsede mandlige fans, tror at vi islamkritikere fryder os over morderiske skinheads. Det er naturligvis noget sludder som jeg gerne vil kommentere på, derfor dette blogindlæg.

1. Sagen siger en hel masse om diskursen i kriminalitetsdebatten: Straks bliver der streget “raciiiist” når danskere overfalder ikke-danskere. De ufatteligt mange racistiske mord på danskere bliver derimod bare kaldt for overfald (punktum), selvom det er mere reglen end undtagelsen, at overfaldsmændene kalder deres ofre for danskersvin, kartoffel, fucking kuffar osv. Racisme er lige slemt begge veje, men det er ikke dansk racisme som er mest udbredt her i landet og det er trist at se medierne udnytte et tragisk mord til at propagandere dansk selvhad.

2. Retten til at bære våben til brug for selvforsvar gælder alle uanset race og etnicitet. Hvis man ellers er et ustraffet menneske der ikke vurderes at være til fare for andre, så bør man have ret til at kunne forsvare sig mod overgreb. Hvorvidt 16-årige bør have ret til at bære skydevåben, det kan jeg ikke kommentere på, da jeg ikke har nok viden om emnet til at kunne sige hvor aldersgrænsen bør ligge.

3. Islamvold mod danskere tegner sig for langt størsteparten af al vold – både racistisk og “almindelig” vold. At nogle danskere har overfaldet et udenlandsk avisbud er ikke bare en sjældenhed, det en en helt usædvanlig situation. Det gør ikke dette specifikke overfald hverken bedre eller værre for familien, men det tegner heller ikke et billede af dansk vold. Hvis flere lignende overfald derimod sker i fremtiden vil det dog tegne et billede, nemlig endnu et bevis på at det multikulturelle samfund ikke kan eksistere uden enorme konflikter grupperne imellem, og derfor bør undgås. Det er jo meget pænt at drømme om fredelig sameksistens, men det er bare aldrig sket før i verdenshistorien.

 

Læs i øvrigt Borgerlig Bums’ framragende analyse.

marts 21, 2008 - Posted by | lovgivning, overfald, vold | ,

11 kommentarer »

  1. Ja, Maltesen. Visse problemer kan løses med vold, men oftest kan det løses alene med truslen om vold. Eller for Prins Knud: Hvis du tror at nogen vil forsvare sig, så vil du være mindre tilbøjelig til at angribe dem. Det er hel elementær logik.

    Kommentar af rettentilselvforsvar | marts 21, 2008 | Svar

  2. “Straks bliver der streget “raciiiist”” lyder utroligt tomt/emsigt når det kommer fra en person som dig det typisk er blandt de første til at råbe “ud med alle udlændinge” hvis bare en person med udenlandsk baggrund begår forbrydelser.

    Kommentar af En glad undenlands dansker | marts 21, 2008 | Svar

  3. Kære glade “undenlands dansker”
    Hvis du faktisk havde læst mit indlæg fremfor straks at scroole ned til kommentarene, så ville du opdage at jeg netop forklarer klart og tydeligt, at indvandrervold tegner et tydeligt billede af (primært) muslimers ekstremt høje overrepræsentation i voldsstatistikkerne. Hvis det var en sjældenhed, ville jeg ikke være så bekymret.
    Denne sag er netop et sjældent tilfælde, og jeg gør det jo også klart, at hvis det udvikler sig til mere end bare et enkelttilfælde så kan vi begynde at tegne tale om tendenser. Umiddelbart styrker det den tendens, at multikultur ikke kan fungere fredeligt, fordi alle begynder at gribe til vold.

    Kommentar af rettentilselvforsvar | marts 21, 2008 | Svar

  4. Edit: Efter fortsat at være blevet udsat for personangreb og spam har jeg besluttet at slette Maltesen og hans kommentarer fra bloggen. Dette er min blog og jeg tager med glæde mod konstruktiv kritik, men gider ikke spilde tid og serverplads på ligegyldig personlig tilsvining

    Maltesen. Dine stråmænd er lige så latterlige som de altid har været, men denne gang er det ærlig talt umuligt at forstå hvad du mener. Hvor er det lige præcis du mener at jeg støtter statslig voldsanvendelse? Er det fordi jeg går ind for retten til selvforsvar? Staten udøver ikke vold ved at tillade folk at have skydevåben, det er tværtimod voldsudøvelse at forhindre folk helt basale rettigheder såsom at kunne forsvare sig selv. Eller måske er dit brok udløst af mine argumenter for højere straffe? I så fald kan jeg informere dig om at fængselsstraf ikke er begrænset til ”USA, Kina, Saudiarabien, Rusland” men en mildest talt ret udbredt praksis. Eller er det noget helt andet der pludselig gør at jeg skal flytte? Måske er det bare fordi du helst er fri for at blive provokeret af folk med andre holdninger end dine? I så fald ville det give mere mening at du selv flyttede til at sted hvor din logik (eller mangel på samme) giver mening. Månen måske?

    Jeg har besluttet endnu en gang at lade din kommentarer stå, primært fordi du skyder dig selv i foden. På trods af dit noget blakkede ryg som kommentator/troll har jeg prøvet at svare dine tidligere kommentarer pænt, men jeg gider ikke at du spammer denne blog i samme stil som du har spammet andre blogs. Hvis du kan føre en sober debat med nogle interessante perspektiver eller noget viden som kan udfordre mig, så er du mere end velkommen, ellers synes jeg du skal kommentere fra din egen blog i fremtiden. Der kan du føre alle dine ligegyldigheder af, så meget det lyster dig.

    Dette er dermed en sidste advarsel. Jeg håber du tager det til efterretning.

    Det ”lille ord “racist””, ”kommer ind i billedet” der hvor medierne udråber ethvert overfald mod indvandrere som værende racistisk motiveret, mens hadske overfald på danskere aldrig bliver beskrevet som racistiske.

    Kommentar af rettentilselvforsvar | marts 21, 2008 | Svar

  5. Gylaj Kokbaj’s seneste kommentar til denne post er simpelt hen også alle pengene værd. Man læser ikke hvad der skrives, men udgyder sine bevidstløsheder ganske skamløst for hele den undrende blog-sfære, som i det mindste får et billigt grin ud af reaktionerne.

    Kommentar af Anna Lyttiger | marts 21, 2008 | Svar

  6. PS: Du staver mit navn forkert i din blogroll – gider du venligst rette?😀

    Kommentar af Anna Lyttiger | marts 21, 2008 | Svar

  7. Gylaj er en underlig en. Hendes bogs er så fyldt med inkonsistens at det er svært at vide hvor man skal starte med at kommentere.
    Jeg har rettet linket og klebager😉

    Kommentar af rettentilselvforsvar | marts 21, 2008 | Svar

  8. Det er et modbydeligt og perverst drab begået af syge hjerne.

    Efter at der er fremkommet beskyldninger om, at drabet skulle være af racistisk karakter, vil drabsmændene få en hård medfart i fængslet. Underverdenen regeres jo som bekendt af muslimer, og de vil sandsynligvis være jaget vildt fra første dag og tilmed resten af deres liv.

    De har nok begået det, der kommer tættest på en dødssynd i Danmark anno 2008.

    Kommentar af Aida | marts 23, 2008 | Svar

  9. Kære Aida
    For en gang skyld kan jeg vist ikke svare en kommenter med andet end ‘helt enig’

    Kommentar af rettentilselvforsvar | marts 23, 2008 | Svar

  10. Det undrer mig at du i pkt 2. agiterer for retten til at bære våben, uanset race og etnicitet. Læser man dit indlæg om dødsvold på Amager,erfarer man dog dit ærinde er et helt andet;
    “Mit forslag er derfor at vi slækker på våbenloven og samtidig fastholder en relativt stram lovgivning overfor udlændinge”,

    ????
    Jeg undres…

    Kommentar af Morten | marts 27, 2008 | Svar

  11. Hvis man ikke er dansker så kan man naturligvis ikke nyde de samme rettigheder i Danmark, som danskerne kan. Men jeg har da flere venner og bekendte som er sorte danskere, og da skal naturligvis have samme rettigheder som enhver anden dansker.
    Hvad angår etnicitet, så skal det forstås som etnisk oprindelse. jeg kan godt se, at det kan misforstås. Når det er sagt, så skriver jeg netop også i indlægget omkring vold på Amager, at våbenloven er for stram, også overfor udlændinge.

    Kommentar af rettentilselvforsvar | marts 27, 2008 | Svar


Skriv et svar

