Retten til selvforsvar

For retten til at forsvare sig selv og sine kære

Personligt dilemma

Det er ikke hensigten at denne blog skal blive en personlig dagbog, men jeg kunne godt bruge et enkelt råd.

Jeg står og skal tiltræde et godt fuldtidjob med god løn, flinke kolleger, et godt netværk og en del frynsegoder. Men pludselig dukkede der en praktikplads op. Det kom mildest talt lidt bag på mig, og jeg har derfor ikke den store indsigt i præcis hvad det består i. Noget er dog sikkert: Det er en stor international virksomhed som meget gerne vil have mig. Jeg skal blandt andet kommunikere information mellem Danmark og repræsentanter fra udenlandske ministerier og netværke på vegne af virksomheden. Lønnen er ikke noget at råbe hurra for (det er jo praktik), men det giver et flot stjerne i CVet, og giver muligheder for en masse personlig udvikling.

Hvad søren vælger man? Jeg læner mest til praktikpladsen, da det virkelig kunne give nogle gode fremtidsperspektiver, men på den anden side har jeg så godt som skrevet under på ansættelseskontrakten og det virker som et rigtig fornuftigt job.

januar 12, 2008 - Posted by | Off Topic

2 kommentarer »

  1. Tag jobbet. Du ved hvad du har, men ikke hvad du får. Så lad være med at satse, med mindre du er i en sikker situation, fx at du ikke lige har fået et nyt barn eller har fået ny gæld. Dén slax.

    Kommentar af .sfw | januar 21, 2008 | Svar

  2. Hej .sfw
    Jeg havde nogle lange overvejelser omkring emnet, men besluttede i sidste ende (i dag) at tage praktikpladsen, både fordi jobbet faktisk lyder helt spændende, men også fordi det er for god en mulighed til at smide den væk. Jeg ved at jeg med dette på CVet få have langt bedre muligheder for, i fremtiden, at vælge mellem mange gode jobs.
    Og hvorfor ikke tage springet. Man kan altid finde et godt fast job når man bliver ældre😀

    Jeg har forresten tilføjet din blog på min blogroll fordi jeg kan lide din måde at skrive på.

    Kommentar af rettentilselvforsvar | februar 8, 2008 | Svar


Skriv et svar

